Όταν άνοιξαν τα πρώτα σούπερ μάρκετ / πολυκαταστήματα τα επέλεξα, όπως και πολλοί άλλοι καταναλωτές φαντάζομαι, για να γλιτώσω από τις τιμές - χαράτσια των εμπόρων (μικρών και μεγάλων) που, εν είδη μονοπωλείου, είχαν θεσμοθετήσει, και για να απολαύσω τα ψώνια μου δίχως την επικριτική ματιά του καταστηματάρχη για την ποσότητα που αγοράζω.
Με τον καιρό η φούρκα μού έφυγε και προσπάθησα πάλι να εντοπίσω τις μικρές επιχειρήσεις που ή συμμορφώθηκαν (λόγω της χασούρας) ή έτσι κι αλλιώς είχαν συνείδηση. Στην εποχή της κρίσης πολύ περισσότερο, εννοείται.
Με την ίδια λογική, αποφάσισα να στηρίξω ένα καινούριο μπακαλικάκι που άνοιξε στη γειτονιά: οικογενειακή επιχείρηση, με τα μέλης της οικογένειας να ξημεροβραδιάζονται στο μαγαζί. Η στήριξή μου, βέβαια, μετριάστηκε, καθώς το πορτοφόλι μου αναστέναζε με τις τιμές - φωτιά.
Και ήρθε το σήμερα:
Χρειάστηκα ένα κουτί γάλα και πήγα ως το μπακαλικάκι. Εκεί κατάλαβα πως δεν έχω χρήματα μαζί μου και ζήτησα να πάρω το γάλα και να φέρω μετά τα χρήματα (πείτε με τεμπέλα!).
Αμ, δε! Η γυναίκα που το έχει, απαθέστατη, μου εξήγησε πως δεν κάνει τέτοια πράγματα (;;;;) κι ούτε θέλει να κάνει τέτοια αρχή.
Ηλεκτρίζομαι, εκνευρίζομαι, τρελαίνομαι και, καθώς έχει φτάσει στα χείλια μου η φράση: "Δεν ντρέπεστε;", πέφτει το βλέμμα μου στο παιδί της (το δόλιο το συναντώ συχνά εκεί να κάθεται...) και απαντάω με μια ειρωνεία αμελητέου περιεχομένου.
Μα, πώς το έκανε;
Αν όντως υπέθεσε ότι δεν έχω χρήματα (κι άρα ότι ποτέ δεν θα της φέρω το αντίτιμο για το γάλα), πώς άντεξε η καρδιά της να μη δώσει ένα κουτί γάλα σε κάποιον που δεν έχει να το πληρώσει;;;
Κι έτσι, ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΟΥΤΙ ΓΑΛΑ και έχασε έναν πελάτη και έκανε τον κόσμο χειρότερο (γιατί αυτός που βρίσκεται σε ανάγκη και του φέρεσαι άσχημα, θα χάσει κάθε ίχνος ανθρωπιάς και θα γεννήσει τερατάκια).
Δεν θα μπορούσα να τελειώσω αυτή την ανάρτηση έτσι, γι' αυτό και έψαξα πολύ (δεν θυμόμουν πού το είχα δει...) για να βρω αυτό:
Δεν θα μπορούσα να τελειώσω αυτή την ανάρτηση έτσι, γι' αυτό και έψαξα πολύ (δεν θυμόμουν πού το είχα δει...) για να βρω αυτό:
Εγώ όχι, δεν θα υποστηρίξω έτσι. Εσείς; Αν ναι, ρίξετε μια ματιά εδώ...
Καλό μήνα θα σου ευχηθώ και κανένα σχόλιο για την συγκεκριμένη γυναίκα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι και τεράστιο θέμα συζήτησης αν πιάσουμε και τις δύο πλευρές και προσπαθήσουμε να αιτιολογήσουμε πρόσωπα και καταστάσεις!
Καλό σαββατοκύριακο φιλιά!!
πράγματι είναι ένα τεράστιο θέμα κι εγώ το ανέδειξα επιφανειακά και μονόπαντα!!!
ΔιαγραφήΜια όμορφη Κυριακή να έχεις!
Καλησπέρα σου Αλεξάνδρα....Σοβαρό το θέμα που έβαλες με όλους μας να έχουμε αντιμετωπίσει παρόμοια προβλήματα με τα μικρά μαγαζιά. Οικογενειακά δεν μου έχει τύχει τέτοια συμπεριφορά. Το αντίθετο θα έλεγα. Ακριβώς το αντίθετο. Συνεπώς είναι θέμα ανθρώπων και γενικότερης μικροαστικής νοοτροπίας που δυστυχώς πολλοί μικρομαγαζάτορες έχουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦιλιά κορίτσι μου.
Τυχερός είσαι που δεν το έχεις αντιμετωπίσει.
ΔιαγραφήΤελικά, η πολυλογία μου δεν σας άφησε κουράγιο να δείτε και την αφίσα...
Καλό μεσημέρι, Γιάννη!
Καλησπέρα, καλό μήνα! Πρώτη φορά εδώ και το θέμα σου με άγγιξε... είναι κάτι που με κάνει κι εμένα να χάνω την πίστη μου στην ανθρώπινη καλοσύνη αλλά ωστόσο... προσπαθώ να τους δικαιολογήσω για να μη τους κάνω τη χάρη να δώσω έκταση στο μεγεθος της ζημιάς που προκαλεί η συμπεριφορά τους. Που ξέρεις... λέω. Μπορεί να έχει καεί πολλές φορές η γούνα της και να ήταν αυτή η μοναδική φορά που δεν άντεξε και λύγισε κάτω από τη μικροπρέπεια...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλό βράδυ!
Και καλά κάνεις!!! Κι εγώ θυμώνω, εκνευρίζομαι με συγκεκριμένα περιστατικά, αλλά γενικά αιτολογώ και δικαιολογώ. Ακριβώς για το λόγο που γράφεις: να μη δοθεί έκταση στη ζημιά!
ΔιαγραφήΚαλώς ήρθες!
Τελικά η κρίση δεν μας έκανε καλύτερους ανθρώπους! Βγάζει τα χειρότερα από τους περισσότερους! Αυτό έχω να πω!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚρίμα!
Φιλιά πολλά Αλεξάνδρα μου!
Καλό ξημέρωμα!
Αυτό το πιστεύω κι εγώ, Αριστέα. Η κρίση μπορεί να άλλαξε την καθημερινότητα, αλλά όχι και τους χαρακτήρες. Ίσως τους φώτισε περισσότερο.
ΔιαγραφήΚαλή Κυριακή!
Θα συμφωνησω μαζι σου εν μερη αλλαθα μιλησω και απο την αντιθετη πλευρα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕχεις σκεφτει αυτο που ζητησες εσυ να το εκαναν αλλα 4-5 ατομα ?
Και στο λεω γιατι ειχαμε και μεις ενα μικρο σουπερμαρκετ και το κλεισαμε πριν 4 μηνες..
Αν υπολογισω ποσα μας χρωστουσαν οι τακτικοι πελατες θα βγαινουν γυρω στα 200 ευρο αν μην ειναι και πιο πολλα..ΕΙχαμε ατομα που μας χρωστουσαν εξι μηνες..Και δεν ξαναπατησαν..Οπως και ατομα που ειπαν σε μια ωρα θα στα φερω τα λεφτα. Ακομα τα περιμενουμε..
Μην νομιζεις πως ο λογος που δεν δεχτηκε η συγκεκριμενη γυναικα εχει να κανει με σενα σαν ατομο.. Απλα πρεπει να υπαρχουν και οι κανονες για να λειτουργησει σωστα η επιχειρηση..
Εγω θα προτιμουσα να χασω τον πελατη παρα να εχω μια λιστα γραμμενη με χρωστουμενα..
Καλο ΣΚ σου ευχομαι
Σωστά αναφέρεσαι και στην άλλη όψη του νομίσματος, γιατί, όπως έγραφα και στην Κατερίνα, εγώ παρουσίασα επιπόλαια και μονόπλευρα το θέμα.
ΔιαγραφήΟι μικρές επιχειρήσεις δύσκολα επιβιώνουν και σίγουρα δεν επιβιώνουν καθόλου με τα βερεσέδια όλης της γειτονιάς!!! Όμως, με ένα κουτί γάλα ή με ένα πακέτο ζάχαρη που θα δώσεις χωρίς να τα πληρωθείς, δεν βουλιάζει η επιχείρησή σου.
Καλή Κυριακή να έχεις!
Γενικά προσπαθώ,να στηρίζω τις μικρές επιχειρήσεις,γιατί πραγματικά πιστεύω,ότι είναι πιο ανθρώπινες και προτιμώ να στηρίξω μια οικογένεια,που πηγαίνει κόντρα στη μάζα.Στη γειτονιά μου για παράδειγμα έχω δυο σουπερ μάρκετ.Ένα γνωστής αλυσίδας κι ένα οικογενειακό,πιο μικρό.Μπορώ παρόλα αυτά να πω,πως το οικογενειακό έχει μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων και πιο ''ψαγμένα'' από το μεγάλο σουπερ μάρκετ.Και οι εργαζόμενοι εκεί είναι πάντα απίστευτα πρόθυμοι να σε βοηθήσουν σε ό,τι θες!Ελπίζω η κυρία και το περιστατικό,που περιέγραψες,να είναι μεμονωμένα και να μην ευδοκιμούν στο χώρο των μικρών καταστημάτων.Λάθος της γιατί ακόμα κι αν δε το έβλεπε από την ανθρώπινη σκοπιά,αλλά από καθαρά επιχειρηματική,έπρεπε να δώσει το γάλα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦιλιά πολλά και καλό σαββατοκύριακο!
Υπάρχουν όντως μικρές - οικογενειακές επιχειρήσεις πιο "ψαγμένες" όπως λες. Και είναι κρίμα που συχνά τις προσπερνάμε. Γιατί μπορούμε εκεί να βρούμε προϊόντα φτηνότερα, καλύτερης ποιότητας, ακόμα και κάποια που δεν τα έχουν οι μεγάλες. Αλλά θέλει ψάξιμο και λίγοι αφιερώνουμε χρόνο σε αυτό.
ΔιαγραφήΜια χαρούμενη Κυριακή εύχομαι!
Ε λοιπόν, εγώ είμαι μια που γυρίζω από μπλογκ σε μπλογκ και κάνω πάντα το ίδιο σχόλιο: "όλα είναι σχετικά"! Φταίω εγώ που ταιριάζει παντού;; Μικρή επιχείρηση=ανθρωπιά;;; Από που κι ως που;; Οι άνθρωποι έχουν σημασία. Κι αυτό συμβαίνει οπουδήποτε. Απορία: κι αν πεινούσες στ' αλήθεια;;.... Τι να πω άλλο, δεν ξέρω.. Πολλά φιλιά!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα πάντα είναι σχετικά: δεν ξέρω γιατί αλλά μου θύμισε... Μαντώ!!!
ΔιαγραφήΑπό το μικρό επιχειρηματία, που τα βγάζει δύσκολα πέρα, περιμένεις, αφελώς (γιατί οι συνθήκες αλλοιώνουν) θα πω κι εγώ, να νιώσει κάποιον που έχει ανάγκη...
Αλλά και μένα αυτή η σκέψη με χτύπησε κατακέφαλα: αν όντως είχα ανάγκη; αν είχα ένα μωρό και δεν μπορούσα να του αγοράσω το γάλα του;
Καλή εβδομάδα να έχουμε!
Πρωινή καλημέρα σήμερα! Έτσι για να προλάβω!!!!!!!!! Ωραίο το θέμα σου και σηκώνει μεγάλη συζήτηση. Δεν είναι μονοδιάστατα όλα, αυτό πιστεύω. Και στη μεγάλη επιχείρηση, την ανώνυμη δουλεύουν τόσοι άνθρωποι από οικογένειες που έχουν ανάγκη. Ναι έχεις δίκιο στο περιστατικό που περιγράφεις αλλά ξέρεις και πόσα ψέμματα ακούνε όλοι αυτοί οι καταστηματάρχες;; Πόσες δικαιολογίες;;;;;; Δύσκολα εμπιστεύεσαι σήμερα........αυτό είναι το άσχημο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚι αυτό που γράφεις εσύ, το να χάσεις την εμπιστοσύνη σου στους ανθρώπους, είναι το βασικό. Και το χειρότερο, θα προσθέσω εγώ, είναι να χάσεις την εμιστοσύνη σου στην ανθρωπιά...
ΔιαγραφήΑπό τους υπαλλήλους δεν έχεις την απαίτηση να βοηθήσουν με τέτοιο τρόπο, γιατι κινδυνεύουν να χάσουν τη δουλειά τους. Αλλά μου έχει τύχει να ξεχάσω (πάλι) να πάρω χρήματα και οι ταμείες του σούπερ μάρκετ να με εμπιστευτούν!!!
Καλή Κυριακή!!!